2
کارشناس ارشد برنامه ریزی درسی دانشگاه خوارزمی تهران
10.22098/pbeo.2023.2748
چکیده
زمینه و هدف: در پژوهش حاضر یکی از مهم ترین عناصر برنامه درسی به نام ارزشیابی مورد مطالعه قرار گرفته است. با توجه به آسیب هایی که ارزشیابی سنتی به فرایند یاددهی-یادگیری وارد می کند نقش الگوهای نوین ارزشیابی با توجه به تجارب زیسته معلمان بسیار حائز اهمیت است. روش: با بررسی تحقیقات گذشته موارد منفی در اجرای ارزشیابی کیفی توصیفی نیز در روش های نوین ارزشیابی مورد تحلیل واقع شد. یافتهها: یافتهها در این پژوهش از روش توصیفی تحلیلی و با استفاده از مشاهده میدانی، مصاحبه و مطالعه کتابخانه ای گردآوری شده است. جامعه پژوهش کلیه معلمان مقطع ابتدایی شهرستان نجف آباد بودند که تعداد 17 نفر از معلمان با تجربه و خلاق به صورت هدفمند انتخاب شده و مورد بررسی قرار گرفتند. استفاده از نقاشی، داستان، درخت دانش، کلیدواژه ها، نمایش و ... از موارد مطرح شده و اثربخش در ارزشیابی شناسایی شدند که با توجه به ظرفیت دانش آموز و محتوا قابلیت اجرا دارند. نتیجهگیری: که برای اجرای صحیح طرح ارزشیابی باید امکانات و شرایط مناسب برای معلمان، دانش آموزان و مدارس مثل :کاهش دانش آموز در هر کلاس درس و ایجاد فرصت و امکانات لازم برای معلمان در جهت انجام فعالیت مربوط به پوشه کارفراهم شود
قدیریان نجف آبادی, ابراهیم, & فیض اللهی, محمد. (1402). الگوهای ارزشیابی نوین در مقطع ابتدایی با توجه به تجارب زیسته معلمان. رفتار مثبت در سازمانهای آموزشی, 1(4), 98-105. doi: 10.22098/pbeo.2023.2748
MLA
ابراهیم قدیریان نجف آبادی; محمد فیض اللهی. "الگوهای ارزشیابی نوین در مقطع ابتدایی با توجه به تجارب زیسته معلمان", رفتار مثبت در سازمانهای آموزشی, 1, 4, 1402, 98-105. doi: 10.22098/pbeo.2023.2748
HARVARD
قدیریان نجف آبادی, ابراهیم, فیض اللهی, محمد. (1402). 'الگوهای ارزشیابی نوین در مقطع ابتدایی با توجه به تجارب زیسته معلمان', رفتار مثبت در سازمانهای آموزشی, 1(4), pp. 98-105. doi: 10.22098/pbeo.2023.2748
VANCOUVER
قدیریان نجف آبادی, ابراهیم, فیض اللهی, محمد. الگوهای ارزشیابی نوین در مقطع ابتدایی با توجه به تجارب زیسته معلمان. رفتار مثبت در سازمانهای آموزشی, 1402; 1(4): 98-105. doi: 10.22098/pbeo.2023.2748