دانش آموخته دکتری مدیریت ورزشی، واحد کرمان، دانشگاه آزاد اسلامی، کرمان، ایران
10.22098/pbeo.2025.17635.1060
چکیده
زمینه و هدف: هدف تحقیق حاضر تهیه و تنظیم پرسشنامهای برای ارزیابی وبسایتهای غوطهور کننده در میان اساتید و دانشجویان دکتری تربیتبدنی با رویکرد اکتشافی بود.
روش: روش تحقیق حاضر اکتشافی بود. جامعه آماری شامل اساتید و دانشجویان دکتری تربیتبدنی استان کرمان بود. ابزار تحقیق شامل یک پرسشنامه محقق ساخته ویژگیهای غوطهور کننده و دو پرسشنامه استاندارد حضور کیم و بیوکا (1997) و مقیاس کوتاه جریان رینبرگ و همکاران (2023) بود. روشهای آماری استفاده شده در تحقیق حاضر آزمون آلفای کرونباخ، ضریب همبستگی اسپیرمن و تحلیل عاملی اکتشافی با چرخش Oblimin با استفاده از نرمافزار SPSS نسخه 27 بود.
یافتهها: یافتهها نشان داد که هفت عامل استخراج شده بیش از 62 درصد از واریانسها را تبیین میکند همچنین نشان میدهد که غوطهوری وب ممکن است به سه بُعد غوطهوری ادراکی، غوطهوری عملی و غوطهوری شناختی تقسیم شود. در مجموع اعتبار و پایایی مناسبی برای این پرسشنامه بدست آمد که بیانگر تناسب این ابزار برای مقاصد علمی و عملی میباشد.
نتیجهگیری: پرسشنامه نهایی به علت استحکام ساختار عاملی و ویژگیهای روانسجنی مناسب، قابلیت به کارگیری توسط محققان مختلف را دارا میباشد.
کروکی, علی . (1403). ساخت و تنظیم پرسشنامهای با رویکرد اکتشافی برای ارزیابی وبسایتهای غوطهور کننده در میان اساتید و دانشجویان دکتری تربیتبدنی. رفتار مثبت در سازمانهای آموزشی, 2(3), -. doi: 10.22098/pbeo.2025.17635.1060
MLA
کروکی, علی . "ساخت و تنظیم پرسشنامهای با رویکرد اکتشافی برای ارزیابی وبسایتهای غوطهور کننده در میان اساتید و دانشجویان دکتری تربیتبدنی", رفتار مثبت در سازمانهای آموزشی, 2, 3, 1403, -. doi: 10.22098/pbeo.2025.17635.1060
HARVARD
کروکی, علی. (1403). 'ساخت و تنظیم پرسشنامهای با رویکرد اکتشافی برای ارزیابی وبسایتهای غوطهور کننده در میان اساتید و دانشجویان دکتری تربیتبدنی', رفتار مثبت در سازمانهای آموزشی, 2(3), pp. -. doi: 10.22098/pbeo.2025.17635.1060
CHICAGO
علی کروکی, "ساخت و تنظیم پرسشنامهای با رویکرد اکتشافی برای ارزیابی وبسایتهای غوطهور کننده در میان اساتید و دانشجویان دکتری تربیتبدنی," رفتار مثبت در سازمانهای آموزشی, 2 3 (1403): -, doi: 10.22098/pbeo.2025.17635.1060
VANCOUVER
کروکی, علی. ساخت و تنظیم پرسشنامهای با رویکرد اکتشافی برای ارزیابی وبسایتهای غوطهور کننده در میان اساتید و دانشجویان دکتری تربیتبدنی. رفتار مثبت در سازمانهای آموزشی, 1403; 2(3): -. doi: 10.22098/pbeo.2025.17635.1060